Podnikání se bez finančního kapitálu neobejde. Ano, můžete si najít obor, ve kterém téměř žádnou finanční hotovost nebudete potřebovat, ale samotný start vám bude trvat o poznání déle. Tím ovšem nechceme tvrdit, že se na světě nenajdou lidi, kteří by uspěli od nuly. Právě naopak i takoví se najdou. Jestliže ale chcete na začátku podnikání svůj produkt propagovat, finanční prostředky se vám budou hodit.
Získejte finance na rozjezd podnikání
První možností je oslovení investorů. Jsou investoři zabývající se startupy, kterým váš projekt možná bude připadat zajímavý. Hlavním bodem je v tomto případě se nebát. Pokud nikomu svůj projekt nedokážete popsat, pak žádné finance nečekejte. Je pochopitelné, že se bojíte o svůj projekt. Zvlášť v dnešním světě, kdy vám projekt zkrátka investor může odcizit a následně ho vydávat za svůj. Na druhou stranu existují různé metody, jak se proti těmto procesům bránit.
Další možností, která nemá daleko od té první je bankovní úvěr. Pro začínající podnikatelé se jistě najdou i zajímavé nabídky s výhodami, které ocení každý. Buďte však při počtech opatrní a dejte si dvě a dvě dohromady. Na splácení úvěru musíte v první řadě mít finance. Pokud si půjčujete s tím, že vám vaše podnikání bude vydělávat hned první měsíc, abyste poté mohli zaplatit splátku, raději to vzdejte.
Dotace jako třetí bod
Variant je více, což jste se měli možnost dozvědět v předchozích odstavcích. Další variantou jsou dotace. České republika má několik programů, které se zabývají dotacemi pro začínající živnostníky. Počítat ale musíte s tím, že získat dotace není jednoduchý proces a během této dlouhé cesty váš čeká nepříjemné vyřizování.
Na závěr vám doporučujeme crowdfunding. Jde o portály, kde napíšete svůj příběh, včetně svého podnikatelského plánu a po schválení administrátory se vám na projekt skládají normální lidé. Nemusí jít o podnikatele, zkrátka ten, kdo chce přispět, přispěje. Musíte si dát tu práci a napsat zajímavý popis, a to společně také s požadovanou částkou. Na oplátku musíte vymyslet malou odměnu pro všechny přispěvatele, podle toho, jak velkou částku do vašeho projektu investovali. Může se jednat o osobní schůzku s vámi, klíčenku, tričko nebo hrníček. Prostě to, co vás napadne.